Media onderzoek zorgbedrijf

Een media onderzoek is een verzameling van namen voor onderzoeken naar het bereik, de consumptie en ook het effect van media. Het kan hier gaan om een magazine, een radioshow, een televisieprogramma of media via het internet en zich specifiek richten op zorg. Er zijn tal van media onderzoeken waar je aan kunt denken en welke gebruikt worden om het effect van media duidelijk te maken.

Waarom een media onderzoek in de sector zorg?

Het is vaak afhankelijk van de opdrachtgever van het media onderzoek om een eenmalige of periodiek onderzoek uit te voeren. het helpt de opdrachtgever om inzicht te krijgen in specifieke zaken om zo de communicatie nog beter te maken. Ook kan men het effect vergroten wat men nastreeft van het media onderzoek.

Een van de media onderzoeken: een media bereik onderzoek

Een media bereik onderzoek is vooral voor adverteerders en mogelijke adverteerders erg interessant. Dit laat immers zien hoe goed de doelgroep bereikt wordt en of het ook aansluit bij de doelgroep van de adverteerder. Voor een adverteerder is het vaak alleen maar interessant om te weten, wie de doelgroep is en wie er bereikt worden als er geadverteerd wordt met een specifiek media medium.

Welke vragen zitten er in een media onderzoek?

De onderstaande vragen mag je verwachten in een media onderzoek. Het zijn slechts enkele voorbeeld vragen welke je een goed beeld geven van de mogelijkheden. Hieronder de vragen:

  • Hoe wordt het media medium gewaardeerd?
  • Wat is het bereik van de media?
  • Wie kan men bereiken met het media medium?
  • Wat kan er nog verbeterd worden?
  • Hoe wordt het medium het beste opgenomen? (is dit kijkend, luisterend of lezend?)

Natuurlijk is het bereik een van de belangrijkste factoren.